A szülés, születés egy nagyon csodálatos esemény! Ahogy telnek a hetek és növöget a pocak, egyre közelebbinek érezzük a szülést. A 40. hét végéhez közeledve akár már türelmetlenek is lehetünk, pláne ha állandóan csörög a telefonunk  "Na, egyben vagy még??"  És persze még az is lehet, hogy a kiírt időpont után születik meg a kisbabánk bőven 1-2 héttel.. A kisfiam május 21 helyett június 3-án született, így  a kislányom születésekor úgy oldottam ezt meg, hogy a kiírt dátumhoz hozzáadtam +/- másfél  hetet. Egyszerűbb volt, nem kellett magyarázkodnom :-)

Azt gondolom a szülésre nem lehet és mégis fellehet készülni. Nem tudjuk mi vár ránk, és rengeteg kétely, kérdés, félelem lehet bennünk. Van akinél ez már a várandósság korai szakaszában jelentkezik, van akinek a közepén és van akinek a végén. Ez teljesen természetes! És azt gondolom, jöjjön is a félelem (ha van), mert a szülés pillanatáig rengeteget tudunk tenni, azért, hogy ezeket feloldjuk. Az első szülésemnél, mikor Barni született, volt bennem félelem, de ez csak a szülőszobán derült ki. Akkor sajnos nem tudtam elmenni kineziológushoz, pedig nagyon jó lett volna. A félelem, elengedés nehézsége miatt hosszabb ideig vajúdtam (15 óra), de ennek ellenére az egész szülés csodálatos élmény volt. Bogit várva már tudatosabban készültem a nagy pillanatra. Voltam néhány oldáson Gabinál, és jógáztam folyamatosan, így sokkal könnyebb volt világra hoznom őt. És majdnem elfelejtettem a nadit :-) Amikor éreztem, hogy elindult Bogi, szóltam Kincsőnek, és Anikóval együtt prána nadival segítettek nekem. A tágulási szak valószínű ezért volt annyira gyors :-) Nagyon köszönöm Lányok!!!!

Helyszín, szülésznő, orvos, dúla...

Célszerű tájékozódni a kórházakról, mielőtt besétálnánk a legközelebbi szülészetre.. Ebben segít a szülési terv. Szerintem ezt sokan félreértik, illetve ennek a jelentőségét. Meghívtak a Születés hetére, ahol megdöbbenve hallottam, mennyire félreértik és mennyire nem értenek egyet a szülési tervvel.. Nekem, laikusként összefoglalta a lehetséges kérdéseket a kórházzal, és a szüléssel kapcsolatban, és ez megkönnyítette a választásomat. Ez nem egy olyan forgatókönyv, ami leírja hogy mi a szülés elejétől a végéig mit mikor és hogyan szeretnénk csinálni! Viszont ennek segítségével a nőgyógyásszal könnyen át lehet beszélni a felmerülő kérdéseket (pl. bejöhet-e a párunk, lehet-e enni, inni vajúdás alatt, kötelező-e a gátmetszés, milyen pózokban lehet szülni stb)

Mivel sok kismamával találkozom, a beszélgetések alkalmával szinte mindig felmerül a kérdés: "kit válasszak? Orvost vagy szülésznőt vagy dúlát? Az orvos úgyis csak a végére jön, a szülésznő meg végig ott van..." Azt gondolom erre nincsen egyértelmű válasz. Az a fontos, hogy Te bízz benne, mindegy hogy orvos, szülésznő vagy dúla! Olyan embert válassz, akinek a nehéz pillanatokban is adsz a szavára és bízol a döntésében. Úgyis minden úgy lesz ahogy lennie kell! Az hogy a párunk bent legyen -e vagy sem, ez is örök kérdés.. Van olyan férfi, aki jó ha bent van, mert nagyon nagy segítség a szülő nőnek, és van akinek kint a szülőszoba előtt a helye. Mindenki ismeri a párját, és saját magát, az alapján döntsetek! Az biztos, legalábbis 99,9999% , hogy a vért nem bíró apukák nem fognak elájulni :-)

Egyik ismerősömnek nagyon szép szülése volt egy doktornőnél (dr. Pop Andrea), aki épp akkor volt ügyeletes. Több sem kellett, azt éreztem meg kell ismernem ezt a doktornőt, és látatlanban azt szerettem volna, hogy nála szülessen Barni. Elmentem hozzá, és nem csalt a megérzésem! Az első találkozásomkor mondtam neki, hogy vele szeretnék szülni. Akit szerettem volna még, hogy velem legyen azokban a pillanatokban az a férjem és Helga volt, aki egyébként dúla. Nekem ők jelentették akkor a biztonságot. Boginál, már más volt a helyzet.. Valahogy tudtuk, hogy nagyon gyors szülés lesz, amit én a férjemmel szerettem volna átélni, no meg azzal a doktornővel, akinél Barni született és aki végigkísérte a 9 hónapot Bogival :-) Panni barátnőmtől kaptam egy aromaterápiás szülésmegindító (nagyon kellemes) masszázst délután. Este pedig otthon vajúdtam a kádban gyertyákkal, zenével. Elképesztő élmény volt számomra a forróvíz és a muskotályzsálya hatása... Amikor jött egy kontrakció, forróvizet engedtem a pocakomra, és nem éreztem fájdalmat.. Nemhogy enyhült, hanem nem volt!! Talán 2 órát voltam így a kádban, de el kellett indulnunk a Szent István kórházba.. Este 10-re odaértünk, és nemsokkal fél 12 előtt már a karjaimban tartottam a kislányunkat.

Ezúton is köszönöm férjemnek, Dr. Pop Andreának és Helgának, hogy akkor mellettem voltak! 

Mit vigyünk magunkkal a kórházba?

Én azt javaslom, hogy két csomgaot készítsünk. Az egyik csomgba a szülőszobában szükséges dolgokat pakoljuk, a másikba pedig azokat amelyek a kórházban eltöltött néhány nap alatt szükségesek, így a szülőszobába elég csak az egyiket bevinni :-)

Első csomagba érdemes bele tenni a következőket:

Mamának: 1 db hálóing, papucs, köntös, törölköző, eldobható bugyi, betét, pléd, szőlőcukor, szénsavmentes ásványvíz, szívószál, homeopátiás szerek, muskotályzsája, orbáncfűolaj a gátvédelemhez, vastag zokni, hajgumi

Babának:  1 db pamut sapka, 1 rugi és egy body, pléd.

Egyéb: várandós kiskönyv, TB kártya, lakcímkártya, házassági anyakönyvi kivonat (3 hónapnál nem régebbi), vagy apasági nyilatkozat. Fényképezőgép, zene, gyertya, apukának szendvics, és ha a kórház megköveteli, akkor a szükséges "védő" öltözet. 

A második táskába tegyük a következőket:

Mamának: hálóing (3-4 db mielőtt megveszitek, próbájátok ki, hogy a gombokat kibombolva a kisbaba hozzáfér-e kényelmesen a mellhez), szoptatós melltartó, eldobható bugyi, betét, törölköző 2 db, tisztálkodási szerek, First a gátsebre (nagyon gyorsan segíti a regenerálódást) Garmastan, ha kisebesedne a mellbimbó, WC ülőkére par (dm-ben is kapható), tányér, pohár, evőeszköz.

Babának: rugi 4 db, body 4 db, sapka 2db, pléd, pelenka, popsitörlő, popsikrém, törölköző

 

Szerző: Maternity  2011.11.03. 19:34 Szólj hozzá!

Címkék: Szülés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása